Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
www.mmgastro.sk
I. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy predaja tovaru na diaľku, ktorými sú:
Spoločnosť M&M GASTRO GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ so sídlom v Katoviciach, Poľská republika, adresa: ul. Owsiana 58a, 40-780 Katowice, REGON (IČO) 277630232, NIP (DIČ) 9542387023, zapísaná do obchodného rejstríku vedeným Okresným súdom v Katowice-Wschód v Katovicach VIII. Hospodárske oddelenie pod KRS číslom: 0000942464 (ďalej len "predávajúci" alebo "MMGASTRO")
Korešpondenčná adresa: M&M Gastro Group Sp. z o.o., ul. Owsiana 58a, 40-780 Katowice, Poľsko
E-mail: info@mmgastro.sk
a na druhej strane kupujúcmi, ktorými môže byť právnická osoba, podnikajúca fyzická osoba alebo spotrebiteľ, ktoré kúpnu zmluvu uzavrú prostredníctvom internetového obchodu umiestného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese www.mmgastro.sk (ďalej len „internetový obchod").
2. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú určené spotrebiteľom ako aj podnikateľom, s tým, že časť IX VOP je určená výlučne spotrebiteľom a podnikateľom s právami spotrebiteľov.
3. Kupujúci je povinný používať Internetový obchod a elektronické služby sprístupnené jeho prostredníctvom spôsobom, ktorý je v súlade s ustanoveniami platných právnych predpisov a ustanoveniami týchto VOP, pričom musí rešpektovať autorské práva a práva duševného vlastníctva predávajúceho a tretích osôb. Zákazníkovi internetového obchodu je zakázané poskytovať nezákonný obsah, mimo iné sa Zákazník zaväzuje nezverejňovať obsah, ktorý obsahuje odkazy na externé webové stránky propagačného alebo reklamného charakteru, prípadně obsahujúce osobné údaje tretích strán. Zakázané je aj uverejňovanie protiprávného obsahu, ktorý ktoré možno považovať za čin nekalé súťaže alebo iný podobný čim vyplyvajúci z právných predpisov. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov v rámci kúpnej zmluvy nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho, ďalších zmluvných partnerov predávajúceho alebo tretích strán, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
4. Predávajúci je správcom osobných údajov zákazníkov a používateľov internetového obchodu v medziach a za pravidiel uvedených v Zásadach spracovania osobných údajov v Internetovom obchode. Osobné údaje zákazníkov a používateľov internetového obchodu sú spracúvané podľa zásad uvedených v dokumente “ Zásady spracovania osobných údajov“ internetového obchodu, na základe všeobecne záväzných právnych predpisov o ochrane osobných údajov, najmä nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov a ďalších príslušných právnych predpisov v tejto oblasti) (GDPR).
5. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Všetky odlišné ustanovenia zavedené priamo v kúpnej zmluve, majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
II. DEFINÍCIE
V týchto VOP majú nasledujúce pojmy nižšie uvedený význam:
a. Kontaktný formulár - interaktívny formulár umožňujúci používateľovi kontaktovať poskytovateľa služieb
b. Registračný formulár - interaktívny formulár umožňujúci vytvorenie zákazníckeho účtu;
c. Objednávkový formulár - formulár dostupný na webovej stránke internetového obchodu, ktorý umožňuje vytvoriť účet a uskutočniť objednávku,
d. Reklamačný formulár - formulár dostupný na webovej stránke internetového obchodu, ktorý umožňuje používateľovi požiadať o nákup náhradných dielov, záručný servis alebo pozáručný servis;
e. Zákazník/Objednávateľ - fyzická osoba alebo právnická, ktorá uzatvorila alebo má v úmysle uzatvoriť s predávajúcim kúpnu zmluvu a využíva alebo má v úmysle využívať elektronickú službu ponúkanú v rámci obchodu;
f. Spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania;
g. Zákaznický účet – bezplatná elektronická služba poskytovaná predávajúcim, ktorá umožňuje kupujúcemu založenie účtu zabezpečeného individuálnym heslom a prihlasovacím menom zriadeným kupujúcom, ktorá obsahuje údaje o kupujúcom a informácie o objednávkach;
h. Newsletter – bezplatná elektronická služba poskytovaná predávajúcim prostredníctvom e-mail, ktorá umožňuje užívateľom, ktorí ju využívajú, dostávať elektronicky pravidelné a bezplatné informácie o nových produktoch a akciách ponúkaných prostredníctvom internetového obchodu;
i. Produkt/tovar - hnuteľný tovar ponúkaný prostredníctvom Internetového obchodu;
j. Podnikateľ - osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu, ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov,
k. Spotrebiteľská kúpna zmluva - kúpna zmluva, ktorú uzatvára dodávateľ-predávajúci so spotrebiteľom-kupujúcim; podrobné ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľskej kúpnej zmluvy sú uvedené v časti IX VOP;
l. Zmluva uzatvorená na diaľku - zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu;
m. Elektronická služba - služba poskytovaná bez súčasnej prítomnosti zmluvných strán prostredníctvom prenosu údajov na individuálnu žiadosť zákazníka (príjemcu služby), prenášaných a prijímaných prostredníctvom zariadení na elektronické spracovanie vrátane digitálnej kompresie a uchovávania údajov, ktoré sú v plnom rozsahu prenášané, prijímané alebo vysielané prostredníctvom telekomunikačnej siete;
n. Používateľ - používateľ internetu, ktorý vstúpi na webovú stránku internetového obchodu s cieľom oboznámiť sa s produktmi ponúkanými predávajúcim.
o. Služba - služby poskytované predávajúcim v prospech zákazníkov;
p. Objednávateľ - zákazník, ktorý si objednal tovar v súlade s ustanoveniami časti III Obchodných podmienok;
q. Objednávka - ponuka na uzavretie kúpnej zmluvy či zmluvy o poskytnutí služby, urobená dodávateľovi potenciálnym odberateľom, v ktorej zákazník špecifikuje množstvo a druh objednaných tovarov.
III. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY
- Predávajúci poskytuje prostredníctvom internetového obchodu tieto elektronické služby:
a. Kontaktný formulár;
b. Registračný formulár;
c. Objednávkový formulár;
d. Reklamačný formulár;
e. Zákaznický účet;
f. Newsletter. - Používanie elektronických služieb dostupných prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho je bezplatné.
A. Na využívanie elektronických služieb sprístupnených prostredníctvom internetového obchodu by mal IKT systém Klienta spĺňať nasledujúce technické požiadavky:
◦ koncové zariadenie zákazníka má prístup na internet;
◦ zákazník má prístup k elektronickej pošte;
◦ webový prehliadač (napr. Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari, Microsoft Edge), ktorý podporuje súbory cookies;
◦ zahrnutie ukladania súborov cookie a podpory Javascriptu v nastavení webového prehliadača. - Zákazník znáša poplatky spojené s prístupom na internet podľa tarify svojho poskytovateľa internetových služieb.
- Zákazník je povinný uviesť osobné údaje v súlade so skutočnosťou.
- Elektronická služba "Kontaktný formulár":
A. Služba je dostupná v záložke "Kontakt";
B. Používanie služby je možné uvedením:
i. v prípade spotrebiteľa: názov a číslo ulice, PSČ, mesto a kraj, ktorý je adresou pre korešpondenciu, meno a priezvisko používateľa, správnu e-mailovú adresu, telefónne číslo, vyplnenie predmetu správy a obsahu správy, zaškrtnutie políčka s informáciou o oboznámení sa s VOP internetového obchodu a políčka s informáciou o oboznámení sa s Zásadmi spracovania osobných údajov v internetovom obchode a kliknutie na tlačidlo "Odoslať";
ii. v prípade podnikateľského subjektu: názov spoločnosti, daňové identifikačné číslo (DIČ), názov a ulica, PSČ, mesto a kraj (adresa sídla), meno a priezvisko osoby, ktorá vyplnila formulár, telefónne číslo, e-mailová adresa, predmet správy a jej obsah, zaškrtnutie políčka s informáciou o oboznámení sa s s VOP internetového obchodu a políčka s informáciou o oboznámení sa s Zásadmi spracovania osobných údajov v internetovom obchode a kliknutie na tlačidlo "Odoslať";
C. Zmluva o poskytovaní služby sa uzatvára na dobu určitú v okamihu, keď používateľ začne vypĺňať formulár, a zaniká opustením formulára alebo odpoveďou predávajúceho. - Elektronická služba "Registračný formulár" a "Zákaznický účet":
A. Služba dostupná pri vypĺňaní Objednávkového formulára a v záložke „Môj účet“;
B. Používanie služby je možné po uvedení adresy e-mail a heslá, ktoré sa skladá z príslušného počtu znakov;
C. Zmluva o poskytovaní služby sa uzatvára na dobu neurčitú v okamihu vyplnenia Registračného formulára a uvedenia hesla ktoré sa skladá z príslušného počtu znakov;
D. Podmienkou vytvorenia zákazníckeho účtu je súhlas súhlas so znením a obsahom VOP a Zásad spracovania osobných údajov a poskytnutie osobných údajov uvedených v registračnom formulári;
E. Služba Zákaznického účtu sa uzatvára na dobu neurčitú a zaniká okamihom zrušenia účtu v administračnom paneli účtu alebo zaslaním žiadosti o zrušenie účtu na e-mailovú adresu predávajúceho;
F. Zákaznický účet je neprenosný. - Elektronická služba "Objednávkový formulár":
A. Využitie služby je možné po pridaní tovaru do elektronického košíka dostupného v internetovom obchode, po uvedení nasledovných údajov - v prípade nákupu pre firmu/podnikateľský subjekt: meno a priezvisko, názov firmy a IČO (ak je požadovaná faktúra s DPH), adresa bydliska/miesta podnikania/doručenia (ulica, číslo budovy, číslo prevádzky, PSČ, mesto), telefónne číslo, správna e-mailová adresa, uvedenie spôsobu doručenia/vyzdvihnutia tovaru a spôsobu platby a kliknutie na tlačidlo potvrdzujúce objednávku a záväzok úhrady ceny. V prípade fyzických osôb, ktoré si objednajú tovar z internetového obchodu, je potrebné uviesť: meno a priezvisko, adresu bydliska/doručenia (ulica, číslo budovy, číslo prevádzky, PSČ, mesto), telefónne číslo, správnu e-mailovú adresu. Okrem toho by ste mali uviesť aj preferovaný spôsob platby a spôsob doručenia tovaru. Nakoniec je potrebné všetky údaje potvrdiť potvrdením objednávky.
B. Zmluva o poskytovaní služby sa uzatvára na dobu určitú pri pridaní prvého tovaru do elektronického nákupného košíka a zaniká po kliknutí na tlačidlo potvrdzujúce objednávku so záväzkom úhrady ceny alebo po odstúpení od formulára. - Elektronická služba "Reklamačný formulár":
A. Použitie služby je možné po výbere formulára "Reklamácie" a kliknutí na tlačidlo "Servisné formuláre", výbere možnosti: nákup náhradných dielov/záručný servis/pozáručný servis a vyplnení povinných polí formulára, zaškrtnutím povinných políčok o prečítaní informácií o vadách, na ktoré sa nevzťahuje záruka, a prečítaní reklamačného poriadku a informačnej doložky a následnom kliknutí na tlačidlo "Odoslať";
B. zmluva o poskytnutí služby sa uzatvára na dobu určitú, keď používateľ začne vypĺňať formulár, a zaniká, len čo používateľ odstúpi od vyplnenia formulára; - Elektronická služba "Newsletter":
A. služba je dostupná vo formulári "Newsletter" a v registračnom formulári;
B. Využívanie služby je možné v prípade:
i. Formulár "Newsletter" - mena a správnej e-mailovej adresy a zaškrtnutím políčka o súhlase so spracovaním osobných údajov a kliknutí na tlačidlo "Prihlásiť sa k odberu";
ii. Registračný formulár - po správnom vyplnení registračného formulára a zaškrtnutí políčka pre odber Newsletteru;
C. Zmluva o poskytovaní služieb sa uzatvára na dobu neurčitú po kliknutí na tlačidlo na potvrdenie odberu Newslettera a zaniká po odhlásení sa z odberu;
D. Zákazník sa môže kedykoľvek odhlásiť z odberu služby kliknutím na odkaz na odhlásenie, ktorý je súčasťou každej e-mailovej správy s novinkami, a v prípade registrovaných používateľov po prihlásení do "Môjho účtu";
E. Newsletter sa zasiela len osobám, ktoré sa prihlásili na odber Newslettera. - Spôsob reklamačného konania v prípade služieb poskytovaných elektronickými prostriedkami (týka sa len technických problémov, ako je nefunkčnosť účtu alebo formulárov):
A. V prípade neplnenia alebo neoprávneného plnenia elektronickej služby zo strany predávajúceho je zákazník oprávnený uplatniť reklamáciu v súlade s VOP;
B. Reklamácie súvisiace s poskytovaním elektronických služieb v rámci internetového obchodu alebo iné reklamácie týkajúce sa fungovania internetového obchodu môže zákazník podávať napr. klasickou poštou na adresu Owsiana 58a, 40-780 Katowice, Poľsko alebo na elektronickú adresu: info@mmgastro.sk.
C. Pri podaní reklamácie sa odporúča, aby zákazník uviedol okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie (napr. dátum vzniku a druh závady), špecifikoval požiadavku zákazníka, kontaktné údaje osoby podávajúcej reklamáciu;
D. Predávajúci zaujme stanovisko k reklamácii bezodkladne, najneskôr do 14 dní od jej doručenia. - Zákazník využívajúci elektronické služby trvalého a časovo neobmedzeného charakteru (napr. služba účet) môže vypovedať zmluvu o poskytovaní služby bez udania dôvodu, pričom uplatnenie tohto práva sa uskutoční po zaslaní príslušného vyjadrenia predávajúcemu.
- Predávajúci si vyhradzuje právo vypovedať zmluvu o poskytovaní služby Zázanický účet so 7-dňovou výpovednou lehotou, v prípade porušenia ustanovení podmienok poskytovania služby.
- Predávajúci v maximálnom rozsahu povolenom zákonom nenesie zodpovednosť za akékoľvek poruchy, vrátane výpadkov webovej stránky spôsobených vyššou mocou, neoprávneným zásahom tretích osôb alebo nekompatibilitou webovej stránky s technickou infraštruktúrou zákazníka.
IV. ODJEDNÁVKY A UZATOVERENIE ZMLÚVY
- Objednávky je možné zadávať elektronicky prostredníctvom objednávkového formulára dostupného na webovej stránke predávajúceho alebo telefonicky.
- Objednávky podané elektronicky:
2.1. Predpokladom realizácie objednávky je správne vyplnenie objednávkového formulára a uvedenie všetkých údajov umožňujúcich kontakt s objednávateľom a jeho predbežné overenie (v prípade spotrebiteľov: meno a priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail, v prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi: údaje o subjekte, adresa subjektu, kontaktné telefónne číslo, IČO a DIČ).
2.2. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil.
2.3. Informácie o podanej objednávke sa automaticky zasielajú e-mailom na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v objednávkovom formulári.
2.4. K uzavretiu zmluvy medzi predávajúcim a zákazníkom dochádza v okamihu, keď zákazník obdrží potvrdenie o prijatí objednávky na realizáciu.
2.5. Potvrdenie prijatia objednávky na vybavenie sa uskutočňuje zaslaním elektronickej správy na e-mailovú adresu zákazníka.
2.6. Nesprávne vyplnené objednávkové formuláre nebudú spracované, o čom bude zákazník bezodkladne informovaný e-mailom na uvedenú e-mailovú adresu. - Objednávky podané telefonicky:
3.1. Predpokladom vybavenia objednávky je kontaktovanie predávajúceho prostredníctvom telefónneho čísla uvedeného na webovej stránke predávajúceho a uvedenie potrebných kontaktných a identifikačných údajov.
3.2. Informácie o podanej objednávke a podmienkach objednávky sú zákazníkovi bezodkladne zaslané na jeho e-mailovú adresu.
3.3. Zákazník je povinný objednávku bezodkladne potvrdiť e-mailom. Okamžikom doručenia potvrdenia podľa predchádzajúcej vety predávajúcemu je zmluva uzatvorená.
3.4. Objednávky, ktoré nebudú potvrdené zákazníkom, nebudú spracované. - Predávajúci nepripúšťa po zadání objednávky žiadne zmeny údajov kupujúceho, pokiaľ v údajoch kupujúceho nedošlo k zjavnej chybe v písaní.
- Podanie objednávky je rovnocenné s potvrdením prečítania a súhlasu s VOP a prijatím povinnosti zaplatiť cenu z podanej objednávky, najmä vo výške a dátumu splatnosti uvedenej v objednávke.
- Predavajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru alebo faktúru s účtenkou, ktorá je dokladom potvrdzujúcim predaj na základe týchto VOP. Na daňovom doklade sú uvedené alespoň nasledujúce infromácie: a) obchodné meno a sídlo predávajúceho, prípadne miesto podnikania fyzickej osoby, b) adresa prevádzkarne, c) dátum predaja, d) názov a množstvo výrobku alebo druh služby, e) cena jednotlivého výrobku alebo služby a celková cena, ktorú spotrebiteľ zaplatil.
- Dodacia lehota znamená počet pracovných dní (od pondelka do piatku) potrebných na odoslanie objednaného tovaru kupujúcemu a počíta sa odo dňa potvrdenia prijatia objednávky na spracovanie. Do času realizácie sa nezapočítava čas potrebný na doručenie objednávky kupujúcemu.
- Štandardná doba realizácie je od 3 do 14 pracovných dní. Doba realizácie môže byť dlhšia ako štandardná, ak závisí od dostupnosti tovaru v skladoch výrobcov.
- Doba realizácie nie je pre predávajúceho záväzná a udáva len predpokladaný čas, počas ktorého bude kupujúci čakať na vybavenie objednávky. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na spotrebiteľov.
- Dodacia lehota sa môže predĺžiť v prípade tovaru vyrobeného na mieru, o čom je kupujúci informovaný e-mailom, telefonicky, ako aj v popise výrobku.
- Kupujúci bude bezodkladne informovaný, ak objednaný výrobok nie je dostupný v skladoch výrobcu. V uvedenej situácii má kupujúci právo čiastočne odstúpiť od zmluvy alebo právo odstúpiť od celej zmluvy, prípadne môže e-mailom akceptovať predĺženú čakaciu lehotu na dodanie výrobku.
- Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy, ak by sa plnenie objednávky za podmienok v nej uvedených ukázalo ako nemožné alebo výrazne sťažené. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho sa nevyžaduje odôvodnenie. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany predávajúceho nemá kupujúci voči predávajúcemu žiadne nároky. Ustanovenia tohto oddielu sa nevzťahujú na spotrebiteľov.
V. CENA TOVAROV
- Cena uvedená pre každý tovar v čase, keď zákazník zadáva objednávku, je vždy aktuálna, platná a záväzná. Zmena ceny výrobku po odoslaní objednávky zákazníkom nemá vplyv na výšku ceny uvedené v objednávke. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
- Ceny tovarov v internetovom obchode sú vyjadrené v eurách (EUR) a sú to ceny bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Pre lepšiu orientáciu sú ceny tovarov uvedené aj ceny v hrubom vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa však netýka prípadných poplatkov za dopravné, dobierku,poistene a iné, ktorých výška sa odvíja od výberu Kupujúceho
- V prípade informovania o zľave daného tovaru alebo služby, sa vždy vedľa informácie o zníženej cene uvedie aj najnižšia cena daného tovaru, ktorá platila v období 30 dní pred poskytnutím zľavy.
- Ak je tovar alebo služba ponúkaná na predaj na obdobie kratšie ako 30 dní, znížená cena sa uvedie spolu s informáciou o najnižšej cene tohto tovaru alebo služby platnej odo dňa, keď bol tovar alebo služba ponúknutý na predaj do dňa zavedenia zníženia ceny.
- Ceny nezahŕňajú náklady na dopravu objednaného tovaru. Náklady na dopravu sa pripočítajú k hodnote objednávky v závislosti od zvoleného spôsobu dopravy alebo odberu tovaru.
- Ceny uvedené v obchode nezahŕňajú dodatočné a voliteľné vybavenie (ak nie je zahrnuté v popise tovaru), ako aj zdvíhanie, montáž a školenie v používaní vybavenia. Cena služby montáže sa dohodne individuálne v závislosti od hodnoty objednávky a vzdialenosti objednávateľa od sídla predávajúciho.
- V závislosti od hodnoty objednávky je možné individuálne jednanie ceny výrobku. Vo výnimočných prípadoch je možné dohodnúť aj náklady na dopravu.
- V prípade výrobkov s voliteľnými možnosťami, ako sú: dĺžka, šírka, objem atď. je prvá cena uvedená v zozname výrobkov vždy cena najmenšieho výrobku, ďalšie ceny sa vypočítajú po výbere príslušnej možnosti.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien a dostupnosti tovaru v obchode, s výhradou bodu 1.
- Internetový obchod využíva mechanizmus individuálnej úpravy cien vybraných produktov ponúkaných na externých porovnávačoch cien (Ceneo, Google Merchant Center, Nokaut a Okazje.info) na základe automatizovaného rozhodovania, a to po dobu 24 hodín od momentu prvého vstupu na webovú stránku obchodu kliknutím na priamy odkaz na produkt na externom porovnávači cien.
VI. PLATOBNÉ PODMIENKY
- Spôsob platby si volí kupujúci. Predávajúci informuje, že akceptovateľné sú nasledujúce platobné metódy:
a. Bezhotovostne bankovým prevodom na účet predavajúcího - platba vopred;
b. Bezhotovostne bankovým prevodom na účet predavajúcího – odložená platba;
c. Dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru po doručení kuriérom;
d. Online platba cez PayPal;
e. Platba kartou cez PayPal. - Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške.
- Objednávateľ je povinný zaplatiť preddavok na úhradu nákladov na dobierku.
- Objednávateľ uhradí preddavok vo výške 100 % hodnoty objednávky na základe zálohovej faktúry. Tento bod sa nevzťahuje na spotrebiteľskú kúpnu zmluvu.
- V prípade tovaru vyrobeného na zákazku (napr. nábytok z nehrdzavejúcej ocele) je objednávateľ povinný zaplatiť preddavok vo výške 30 % hodnoty objednávky a zvyšnú sumu uhradiť pri dodaní. V takýchto prípadoch sa bod 3 neuplatňuje.
- V individuálne dohodnutých prípadoch s predávajúcim, predávajúci pripúšťa možnosť uhradiť cenu objednávky pri prevzatí výrobku. V takejto situácii je lehota na zaplatenie objednaného a prevzatého výrobku 14 dní, počítaných odo dňa prevzatia. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k výrobku až do doby, kým zákazník nezaplatí jeho cenu.
- Objednavateľ je na každej etape objednávky oboznámený s finálnou cenou za objednaný tovar, ktorý finálne potvrdí na koniec objednávky. Predávajúci platí všetky obyklé poplytky spojené s výberom danej platobnej metódy. Pokiaľ sa na strane objednavateľa objavia akékoľvek poplatky alebo provízie vyplývajúce z danej platobnej metódy, najmä pri platne platobnou kartou, pre ktorú je vedený účet v mene inej ako euro, budú tieto poplatky účtované objednavateľovi bankou alebo platobnou inštitúciou, ktorá vedie mu účet, podľa ustanovení obchodných podmienok alebo tarifu banky či platobnej inštitúcie.
VII. DODANIE TOVARU
- Náklady na prepravu tovaru závisia od spôsobu dodania, ktorý si zákazník sám zvolí. Náklady na dodanie sú uvedené vždy počas procesu objednávania.
- S cieľom skrátiť čakaciu dobu na dodanie sa produkty odosielajú priamo zo skladov výrobcov alebo dodávateľov alebo priamo z prevádzok predávajúceho.
- Výrobky sa zasielajú výlučne prostredníctvom kuriérskych spoločností na adresu uvedenú zákazníkom v objednávkovom formulári alebo na adresu, ktorú zákazník uviedol pri telefonickom zadávaní objednávky.
- V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Objednávateľ je povinný skontrolovať stav zásielky za prítomnosti zamestnanca kuriérskej spoločnosti. V prípade zistenia poškodenia obalu je objednávateľ povinný overiť obsah zásielky za prítomnosti zamestnanca kuriérskej spoločnosti. V prípade poškodenia zásielky je potrebné spísať škodový protokol na tlačive kuriérskej spoločnosti a bezodkladne kontaktovať predávajúceho. Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu a kuriérskej spoločnosti poškodenie tovaru, ktoré nie je zvonku viditeľné, do 7 dní od prevzatia tovaru a zároveň je kupujúci povinný požiadať prepravcu o zistenie stavu zásielky formou protokolu.
- Prevzatie zásielky bez kontroly a nahlásenia závad má za následok zánik nárokov na náhradu škody súvisiacej s prepravou tovaru. Predávajúci je zbavený zodpovednosti za škody na tovare, ktoré nie sú navonok viditeľné, ako je uvedené v bode 4, ak kuriérska spoločnosť uplatnenú reklamáciu neuzná. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na spotrebitelov.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať výrobky na miesto odberu uvedené zákazníkom v objednávkovom formulári alebo na adresu, ktorú zákazník uviedol pri telefonickom zadaní objednávky. Predávajúci nezodpovedá za vniesenie výrobku do budovy ani za jeho inštaláciu.
- Objednávateľ je oslobodený od úhrady nákladov na dopravu pri objednávkach nad 300 EUR netto (360 EUR brutto).
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VIII. ZÁRUKY, REKLAMÁCIE, VRÁTENIE TOVARU
- Výrobky sú nové, majú požadované povolenia a záruku v dobe 12 až 36 mesiacov. Presná záručná doba je uvedená na karte každého výrobku. V prípade použitých alebo vystavných výrobkov je záručná doba kratšia a je jasne uvedená v popise výrobku (záruka za akosť tovaru). Informácie uvedené v predchádzajúcich vetách nájdete aj na záručných listoch priložených k výrobkom.
- Ak je obchodná záruka uvedená v záručnom liste udelená na kratšiu dobu ako 24 mesiacov, je spotrebiteľ oprávnený použiť zákonnú záručnú dobu, ktorá vždy činí v prípade nových výrobkov minimálne 24 mesiacov. Toto toto ustanovenie sa týka iba spotrebiteľského predaja.
- Záručné listy a užívateľské manuály sú dodávané spolu s výrobkom alebo s faktúrou. Užívateľský manuál je k dispozícii aj v karte výrobku v internetovom obchode mmgastro.sk. V osobitných prípadoch môžu byť záručné listy zaslané na adresu kupujúceho tovaru. V tomto prípade náklady na zaslanie požadovanej dokumentácie znáša predávajúci.
- V prípade zistenia vady výrobku je zákazník povinný o nej informovať predávajúceho do 14 dní odo dňa zistenia vady. Reklamácie sa podávajú písomne alebo e-mailom na nasledujúcu adresu: Owsiana 58a, 40-780 Katowice, Poľsko; elektronická adresa: info@mmgastro.sk.
- Odporúčame, aby zákazník v popise reklamácie uviedol informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum výskytu vady, požiadavku na spôsob uvedenia výrobku do súladu so zmluvou alebo vyjadrenie o znížení ceny alebo odstúpení od zmluvy, ako aj kontaktné údaje reklamujúceho - uľahčí a urýchli to vybavenie reklamácie predávajúcim.
- Dokladom, ktorý oprávňuje uplatnenie reklamácie chybného výrobku, je faktúra a originál záručného listu dodaného s výrobkom. Ak výrobok nemá záručný list, dokladom oprávňujúcim na uplatnenie reklamácie vadného výrobku je len faktúra. V prípade spotrebiteľov je dokladom oprávňujúcim kupujúceho na uplatnenie záruky akýkoľvek doklad o kúpe konkrétneho výrobku.
- Predávajúci nezodpovedá za nesprávnu inštaláciu výrobku alebo za jeho používanie v rozpore s návodom a v rozpore s obyknutým spôsobom používania.
- Pri predaji medzi medzi právnickými osobami a podnikateľmi platia ustanovenia § 429 a ďalších Obchodného zákonníka 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov.
- Práva spotrebiteľa zo záruky sú upravené v časti IX Obchodných podmienok.
- Zákazník, ktorý uplatňuje práva zo záruky, je povinný dodať vadný výrobok do sídla predávajúceho na náklady predávajúceho. Ak by bolo doručenie výrobku zákazníkom vzhľadom na typ výrobku alebo spôsob jeho inštalácie príliš zložité, je zákazník povinný sprístupniť výrobok predávajúcemu v mieste, kde sa výrobok nachádza.
IX. SPOTREBITEĽSKÝ PREDAJ
- Ustanovenia tejto časti obchodných podmienok sa vzťahujú len na zmluvy uzatvorené medzi predávajúcim a spotrebiteľmi ako kupujúcmi (spotrebiteľská zmluva).
- Predávajúci vyhlasuje, že v plnom rozsahu realizuje svoje povinnosti vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporova to aj v prípade, ak nie sú výslovne vyjadrené v obsahu týchto VOP.
- V prípade rozporu medzi obsahom tejto časti VOP a obsahom ostatných častí týchto všeobecných obchodných podmienok platia ustanovenia tejto časti všeobecných obchodných podmienok.
- Cena tovarov, dodanie tovarov.
4.1 Spotrebitelia sú viazaní cenami tovarov s DPH (dane z pridanej hodnoty). Ceny bez DHP majú len informatívny charakter. Vo všetkých ostatných ohľadoch sa na spotrebiteľa vzťahujú ustanovenia časti V týchto bchodných podmienok.
4.2 Predávajúci je povinný označiť výrobok predajnou cenou a jednotkovou cenou. Jednotková cena nemusí byť vyznačená, ak je zhodná s predajnou cenou. Predajná cena a jednotková cena musia byť ľahko rozlíšiteľné a ľahko čitateľné. - Na spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia častí VI a VII Obchodných podmienok s názvom: PLATOBNÉ PODMIENKYa DODANIE TOVAROV.
- Objednávky a uzatvorenie zmluvy.
6.1 K uzavretiu zmluvy medzi spotrebiteľom a predávajúcim dochádza po správnom vyplnení objednávkového formulára.
6.2 V prípade telefonických objednávok predávajúci bezodkladne informuje spotrebiteľa e-mailom o obsahu podanej objednávky, cene z nej vyplývajúcej a spôsobe platby. K uzavretiu zmluvy medzi spotrebiteľom a predávajúcim dochádza okamihom, keď spotrebiteľ potvrdí objednávku e-mailom.
6.3 V ostatných prípadoch sa na predaj spotrebiteľom vzťahujú ustanovenia časti IV Obchodných podmienok. - Záruka, reklamácia
7.1 Ak tovar nie je v súlade so zmluvou, spotrebiteľ má práva vyplývajúce z vadného plnenia uvedené v § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, a zároveň príslušných ustanoveniach Zákona o ochrane spotrebiteľa (§ 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov). Okrem toho môže spotrebiteľ uplatniť ochodnú záruku podľa podmienok uvedených v časti VIII týchto všeobecných obchodných podmienok.
7.2 Reklamácie sa podávajú na adresu predávajúceho uvedenú v časti I Obchodných podmienok.
7.3 Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci ho týmto poučuje o jeho právach podľa § 622 a 623 Občianskeho zákonníka.
7.4 Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo,
b) predávajúci vadný produkt vymení za nový, identický ako reklamovaný produkt.
7.5 Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, alebo ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať, má kupujúci právo:
a) výmenu produktu na iný produkt, o tých samých alebo lepších technických parametrov,
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu produktu za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný produkt a vráti kupnú cenu.
c) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
7.6 Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
7.7 Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
7.8 Odporúčame, aby zákazník v popise reklamácie uviedol: informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum výskytu vady; požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie dle 7.4 alebo 7.5 výše a kontaktné údaje osoby, ktorá reklamáciu uplatňuje - uľahčí a urýchli to vybavenie reklamácie predávajúcim. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú len odporúčaním pre spotrebiteľa a nemajú vplyv na účinnosť reklamácie uplatnenej bez nich.
7.9 Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu do 12 mesiacov od kúpy, môže ju predávajúci zamietnuť len na základe odborného posúdenia. Náklady, bez ohľadu na výsledok znáša predávajúci. Pri uplatnení reklamácie po 12 mesiacoch od kúpy ak ju predávajúci zamietol, tak je osoba, ktorá ju vybavila povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ poslať výrobok na posúdenie. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže uplatniť reklamáciu znova.
7.10 Poučenie pre spotrebiteľa:
a) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
b) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady.
c) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
d) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať.
e) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu.
7.10. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.11. Predávajúci je povinný prevziať tovar, ktorého sa reklamácia týka, od spotrebiteľa na vlastné náklady. - Právo na odstúpenie od zmluvy.
8.1 Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia výrobku hlásenie o odstúpení od zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez vynaloženia akýchkoľvek nákladov, s výnimkou nákladov uvedených . Na dodržanie lehoty postačuje zaslanie vyhlásenia o odstúpení od zmluvy na adresu predávajúceho uvedenú v časti I obchodných podmienok alebo na elektronickú adresu pred uplynutím lehoty.
8.2 Vzor vyhlásenia o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku si môže kupujúci stiahnuť zo svojho zákazníckeho účtu po prihlásení sa do obchodu a z webovej stránky: https://mmgastro.sk/vrátenia. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
8.3 Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky ním uhradené peňažné prostriedky, a to rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
8.4 Spotrebiteľ je povinný vrátiť výrobok predávajúcemu bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
8.5 Opravná faktúra/potvrdenie o prevzatí a vrátení peňazí bude vystavená ihneď po prijatí výrobku predávajúcim.
8.6 Ak spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy, zmluva sa považuje za neuzavretú. - Mimosúdne spôsoby riešenia sporov a ODR.
9.1 Spotrebiteľ má právo, na základe zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.
9.2 Spotrebiteľ má nasledovné príkladné možnosti využitia mimosúdnych spôsobov vybavovania sťažností a reklamácií:
A. Spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO: 17 33 19 27, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk, Internetová adresa: https://www.soi.sk/.
B. Spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/, ktoré je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
9.3. Spotrebiteľ má právo využiť mimosúdne spôsoby riešenia sťažností a reklamácií prostredníctvom online platformy EÚ ODR, ktorá je dostupná na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
X. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Všetky osobné a kontaktné údaje, ktoré predávajúci obdrží prostredníctvom objednávkových formulárov alebo ich uvedie pri telefonickom zadávaní objednávky, sa použijú len na dokončenie objednávky.
- Správcom osobných údajov je predávajúci. Kontaktné údaje správcu údajov sú uvedené v časti I. týchto VOP.
- Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci, alebo na vykonanie úkonov na žiadosť konkrétnej osoby pred uzavretím zmluvy. Právnym základom spracúvania osobných údajov v uvedenej situácii je článok 6 ods. 1 písm. b) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) („GDPR“). Osobné údaje objednávateľa na marketingové účely sa spracúvajú na základe súhlasu objednávateľa udeleného zaškrtnutím príslušnej možnosti na webovej stránke. Právnym základom spracúvania osobných údajov v uvedenej situácii je článok 6 ods. 1 písm. a) GDPR. Informácie o spracúvaní osobných údajov nájdete v Zásady spracovania osobných údajov zverejnených na webovej stránke www.mmgastro.sk.
- Predávajúci je povinný zhromažďovať osobné údaje adekvátne účelu ich spracúvania a uchovávať ich po dobu nie dlhšiu, ako je nevyhnutné na vybavenie objednávky.
- Zákazník má právo na prístup k osobným údajom zhromaždeným predávajúcim, právo požadovať ich opravu, vymazanie, obmedzenie spracovania, právo na prenosnosť údajov, právo namietať, právo odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov a právo podať sťažnosť dozornému orgánu.
- Predávajúci je povinný:
A. Spracúvať osobné údaje v súlade s nariadením GDPR,
B. Vypracovať a aktualizovať dokumentáciu opisujúcu spôsob spracúvania osobných údajov;
C. Oboznámiť osoby oprávnené spracúvať osobné údaje s ustanoveniami predpisov o ochrane osobných údajov a s platnou dokumentáciou o ochrane osobných údajov internetového obchodu. - Osobné údaje sa odovzdávajú kuriérskym spoločnostiam alebo iným správcom údajov, ak je to potrebné na vybavenie objednávky alebo plnenie zmluvy uzatvorenej s objednávateľom.
- Po odoslaní zakúpeného výrobku predávajúci v rámci plnenia zmluvy s kupujúcim zašle na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim vo formulári prosbu na vyplnenie dobrovoľného dotazníka za účelom preskúmania jeho názoru na uskutočnenú transakciu.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu všeobecných obchodných podmienok zo závažných dôvodov, najmä ak bude nutné:
A. prispôsobiť všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu aktuálnym alebo pripravovaným právnym predpisom;
B. zohľadniť zmeny a vývoj v spôsobe podnikania spoločnosti M&M Gastro Group sp. z o.o., ako aj zmeny na trhu,
C. zohľadniť zmeny rozsahu alebo poskytovania služieb alebo ich zrušenie zo strany predávajúceho, vrátane funkčnosti webovej stránky www.mmgastro.sk, pri zachovaní nadobudnutých práv zákazníka. - Zmenené všeobecné obchodné podmienky budú dostupné na internetovej stránke www.mmgastro.sk pre všetkých, ktorí obchod využívajú. Zmenené všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť zverejnením textu obsahujúceho zmenu na internetovej stránke obchodu. Zmena všeobecných obchodných podmienok v priebehu platnosti zmluvy nemá vplyv na objednávky, ktoré sú v procese realizácie.
- Prípadné spory vyplývajúce zo zmluvy rieši súd príslušný podľa miesta podnikania predávajúceho. Predchádzajúca veta sa nevzťahuje na spotrebiteľské zmluvy.
- Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
XI. FORMULÁRE
Nižšie uvedené vzorové formuláre sú prílohou k týmto VOP:
a. Vyhlásenie o zrušení účtu.
b. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy (platí pre spotrebiteľov).